Icra Vekili Ersoy stardı verdi, festival başladı

– Vekil Ersoy stardı verdi, curcuna başladı

Diyarbakır terörle değil, festival ile anılmaya başladı

DİYARBAKIR – Firez ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un katılımıyla Diyarbakır Uğur Hars Yolu Festivali startı verilerek, çıkmaz çıkmaz festival etkinlikleri başladı.

Ekin ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Uğur Firez Yolu Festivalinin stardını verdi. Foto maraton etkinliğinde mütekellim Nazır Ersoy, festivalin 5 ilde gerçekleştiğini açıkladı. Icra Vekili Ersoy, “Bu kültür yolu festivalleri, Beyoğlu Kültür Yolu Festivali’yle başladı. Sonrasında vekillik kendisine bunu Anadolu’ya yayma kararı aldık. 5 ilimize çıkarttık sayıyı. Beyoğlu Firez Yolu Festivali, Başşehir Kültür Yolu Festivali’yle bitmeme etmişti. Bu yıl Çanakkale’yle başladık. Çanakkale’yi, Konya Gizemci Saz Festivali izledi. Süratle 1 Ekim’bile Beyoğlu ve Başkent Kültür Yolu Festivalleri başladı. Ama deminden Doğu’nun ayn bebeği Diyarbakır’dayız. Talih Ekin Yolu Festivali’yle beraberiz. Bunun startını dahi bugün bu vesileyle vermiş oluyoruz. Bu yıl 5, amma önümüzdeki sene toprak sayısını 10’a çıkarıyoruz. 5 devam elan arttırma şehrimiz geliyor. Şu esas büyüklüğünde 3 tanesi kesinleşti. Önümüzdeki nisan ayında Adana Karnavalının portakal çiçeği karnavalını festivalimize alıyoruz. İzmir’üstelik Efes Hars Yolu Festivali’ne gine april ayında yapıyoruz. Orada biliyorsunuz Alsancak inhisar fabrikası var, o fabrikanın restorasyon ve renovasyon çalışmaları mart sonuna kadar tamamlıyoruz. Aktiflik alanlarımızı oluşturmuş oluyoruz. Esasen eylül ayında Gaziantep Gastro Festivali vardı, onu kültür yolu festivali halinde himayemize alıyoruz. Gaziantep Hars Yolu Festivali yerine eylül ayında onu dahi katmış oluyoruz. 2 şerha elan şehrimizi katacağız. Tıpkı tanesi mahsus Akdeniz Bölgesi, bir tanesi Trabzon olacak. Çünkü önceliğimiz nedir, 7 bölgeye festivalleri duyurmak. Sonrasında büyükşehirlerimize duyurmak ve anca adım adım Anadolu’ya yansıtmak. Bu yıl 5 çıktık. Önümüzdeki sene on ile çıkacağız. Gelişigüzel yıl bu sayıyı arttırarak bütün illere başarmış olacağız. Deminden ben bu festivallerin bildirme coşkulu bölümlerinden birini sizin foto maratonu uyguluyorum. Zira foto maraton, hem kendisi çokça sunturlu fotoğraflar üretip sosyal iletişim araçları üzerinden yayılmasını sağlıyor. Hem üstelik kendileri haddinden fazla fena hâlde fotoğraflar veriyorlar. Haricen dahi ön halkı sizi çok sunturlu fotoğraflıyor. Yani haddizatında şehrin süsleri oluyorsunuz. Deli Dolu süsleri oluyorsunuz. O açıdan de biz çokça ehemmiyet veriyoruz fotoğraf maratona” dedi.

Vekil Ersoy festivalin önceki günü Siyah Beyaz Zehir Diyarbakır Fotoğraf Sergisi, Diyarbakır Kazı İzleri Işporta, İç Kermen Kazı Bilimi Müzesi, Türkiye Jokey Kulübü Fotoğraf Sergisi, İç Kermen Saint George Kilisesi, Arkadaş Anadol Rönesans Dreams Dijital Enstalasyon, İç Kale Saint George Kilisesi, Diyarbakır Kazı Bilimsel ve İslami Asar Sergisi, İç Kermen İslami Asar ve Tematik Sergileme Binası, FotoMaraton Diyarbakır Açılışı, İç Kale Meydanı meze yürüyüşü Devrim Erbil Teknikler ve Elvan Sergisi, Gâvur Burcu Baht Güneş Gözlemleri Etkinliği, Keçi Burcu Terası, esnaf ziyareti, Türkiye Barı Eserler Kurumu Diyarbakır Uleması ve Eserleri Sergisi, Ulu Cami-Mesudiye Medresesi Fatih Çıtlak ile Okuma Dersleri -Talih Gösterisi, 4 Ayaklı Minare’ye ziyaretlerde bulundu. Icra Vekili Ersoy’un curcuna dahilinde akşam saatlerinde düzenlenecek konsere katılması bekleniyor.